Ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού σε μαθητές με σοβαρά προβλήματα όρασης.

Ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού είναι ιδιαίτερα σημαντικός και απαιτεί να μην είναι αυτός μόνο ψυχολόγος και εκπαιδευτικός τεχνολόγος αλλά και σχεδιαστής κατάλληλων προγραμμάτων εκπαίδευσης, κοινωνιολόγος και γνώστης των παραμέτρων του πλαισίου στο οποίο η μάθηση λαμβάνει χώρα (Deno, 1994). Έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να οδηγήσει τον μαθητή στην κατάκτηση της όσο το δυνατόν […]

Ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού σε μαθητές με σοβαρά προβλήματα όρασης. Read More »

Η παιδαγωγική του παιχνιδιού στην Εκπαίδευση υπό την αιγίδα του Learn Inn ΕΚΠΑ

Γράφει η Κακαλή Μαρία Με επιτυχία διεξήχθη από τις 10 έως τις 13 Ιουλίου το Summer School με τίτλο «Η παιδαγωγική του παιχνιδιού στην Εκπαίδευση». Το τετραήμερο αυτό σεμινάριο έλαβε χώρα στον 3ο όροφο του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής της Αθήνας. Σκοπός του ήταν η διακίνηση ιδεών σχετικά με την ένταξη του παιχνιδιού στη μαθησιακή διαδικασία, υπό το

Η παιδαγωγική του παιχνιδιού στην Εκπαίδευση υπό την αιγίδα του Learn Inn ΕΚΠΑ Read More »

Αγιογραφία: 3+1 λόγοι να ανακαλύψετε τον πλούτο της Βυζαντινής Ζωγραφικής

Γράφει η Ισμήνη Πατσή Η Αγιογραφία ή Βυζαντινή Ζωγραφική αποτελεί έναν πλούσιο και σημαντικό κλάδο της τέχνης που διαπνέεται από τον πολιτισμό, την παράδοση και την Ορθόδοξη πνευματικότητα. Για κάθε ζωγράφο ή επίδοξο ζωγράφο η μελέτη αυτής της τέχνης αποτελεί μια πολύτιμη ευκαιρία για ανακάλυψη και εξέλιξη. Ας εξερευνήσουμε τους τρεις κύριους λόγους για τους

Αγιογραφία: 3+1 λόγοι να ανακαλύψετε τον πλούτο της Βυζαντινής Ζωγραφικής Read More »

Εξ αποστάσεως προγράμματα ειδικής αγωγής

Μαθητές με προβλήματα όρασης στην εκπαιδευτική κοινότητα

Γράφει ο Φίλιππος Κατσούλης Ο όρος «άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης» περιλαμβάνει δυο ομάδες μαθητών. Τους μαθητές που  έχουν  χαμηλή όραση, και χρησιμοποιούν για να γράφουν και να διαβάζουν το αλφάβητο των βλεπόντων και αυτούς με λίγη ή καθόλου όραση που χρησιμοποιούν το σύστημα Braille. Τα πρώτα Προγράμματα Εκπαιδευτικής Ένταξης  στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο

Μαθητές με προβλήματα όρασης στην εκπαιδευτική κοινότητα Read More »

Καλή αρχή για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ικανότητες και Δεξιότητες: Η Διαφορά, ο Ρόλος της Εκπαίδευσης και το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης

Γράφει ο Φώτης Περατάκης Οι ικανότητες και οι δεξιότητες αποτελούν στον σύγχρονο κόσμο σημαντικές έννοιες που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ανθρώπων και των κοινωνιών. Παρόλο που συχνά χρησιμοποιούνται ως συνώνυμα, οι δύο αυτές έννοιες διαφέρουν μεταξύ τους. Η εκπαίδευση επίσης διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων, καθώς καταρτίζει τους

Ικανότητες και Δεξιότητες: Η Διαφορά, ο Ρόλος της Εκπαίδευσης και το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης Read More »

Διαχείριση συγκρούσεων στον χώρο εργασίας

Πώς αναγνωρίζουμε την παρουσία μιας σύγκρουσης;

Γράφει η Μαριάνθη Καραντζά Τα σημάδια μιας σύγκρουσης μπορεί να είναι εμφανή, μπορεί να είναι και ανεπαίσθητα. Οι περισσότεροι από εμάς αναγνωρίζουμε την παρουσία της σύγκρουσης όταν η ένταση έχει κλιμακωθεί και τα συναισθήματα είναι έντονα. Η σύγκρουση, όμως, ξεκινά από μια αίσθηση δυσφορίας και σταδιακά κλιμακώνεται σε κρίση. Ας δούμε αυτά τα σημάδια κλιμάκωσης,

Πώς αναγνωρίζουμε την παρουσία μιας σύγκρουσης; Read More »

Συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαίδευση

Διαχείριση τάξης στις εκπαιδευτικές μονάδες: Πώς υποδέχεστε και και πώς χαιρετάτε τους μαθητές και τις μαθήτριές σας;

Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Η διαχείριση τάξης ξεκινά από τη νοοτροπία που έχετε σε σχέση με την είσοδό σας στην τάξη. Έχετε παρακολουθήσει, σίγουρα, βίντεο στο youtube ή στο tiktok με δασκάλους, κυρίως πρώτης σχολικής ηλικίας, που υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες με τον προσωπικό τους χαιρετισμό. Δεν πρόκειται στο σύντομο αυτό άρθρο να σας

Διαχείριση τάξης στις εκπαιδευτικές μονάδες: Πώς υποδέχεστε και και πώς χαιρετάτε τους μαθητές και τις μαθήτριές σας; Read More »

Νοηματική Γλώσσα και Δίγλωσση Εκπαίδευση

Γράφει η Καρίπη Σπυριδούλα Οι έρευνες για τη Νοηματική Γλώσσα (ΝΓ) οδήγησαν σε καινούρια ερευνητικά ερωτήματα για την καταλληλότητα διαφόρων εκπαιδευτικών συστημάτων που χρησιμοποιούνταν στην εκπαίδευση των Κωφών. Η αποδοχή της ΝΓ ως πρώτη γλώσσα των παιδιών με προβλήματα ακοής συνέβαλε αποφασιστικά στη διερεύνηση και υιοθέτηση της δίγλωσσης προσέγγισης στην εκπαίδευση των Κωφών μαθητών. Παράγοντες

Νοηματική Γλώσσα και Δίγλωσση Εκπαίδευση Read More »

Διδακτικές εφαρμογές της θρησκευτικής εκπαίδευσης

Ψυχανάλυση στην εκπαίδευση

Γράφει η Λήδα Αναγνωστάκη Ψυχανάλυση και εκπαίδευση: με ποιο τρόπο συνδέονται;  Στο σύντομο αυτο άρθρο θα αποπειραθώ μία πρώτη προσέγγιση ενός θέματος που θεωρώ ότι έχει πολύ ενδιαφέρον για όλους και όλες που τους απασχολεί η θεωρία και η πρακτική της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για την πολυεπίπεδη σχέση της ψυχανάλυσης με την εκπαίδευση. Θα ασχοληθώ

Ψυχανάλυση στην εκπαίδευση Read More »

O Gert Biesta στην Ελλάδα

Γράφει ο Γιάννης Σούφλας Mε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη διοργάνωση του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. (Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών) στις 23 & 24.06.23, όπου φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Gert Biesta. Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 23 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε ανοιχτή ομιλία, online & διά ζώσης, στο κεντρικό

O Gert Biesta στην Ελλάδα Read More »

Εξ αποστάσεως προγράμματα ειδικής αγωγής

Σχεδιασμός και καλές πρακτικές για την σωστή μετάβαση των ατόμων με Δ.Α.Φ.

Γράφει ο Αναστάσιος Ασβεστάς Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τα χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου σχεδιασμού της μετάβασης των ατόμων με Δ.Α.Φ. επιδιώκοντας την εμπλοκή μεταξύ άλλων των μαθητών και των οικογενειών τους, την ενεργό συμμετοχή τους λαμβάνοντάς υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ατόμου και του εκάστοτε πλαισίου μετάβασης, αλλά και την καταλληλότητα των μεταβατικών στόχων. Ιδιαίτερη πρόκληση

Σχεδιασμός και καλές πρακτικές για την σωστή μετάβαση των ατόμων με Δ.Α.Φ. Read More »

Έρευνα για τις δημοφιλέστερες μεθόδους επιμόρφωσης – εκπαίδευσης και τη μείωση των διδάκτρων

Πώς το Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών αφουγκράζεται τις ανάγκες σας; Ερευνούμε ποια μέθοδο εκπαίδευσης προτιμάτε. Το  Learn Inn ΕΚΠΑ  διεξήγαγε Πανελλήνια Έρευνα Επιμόρφωσης, την άνοιξη του 2023 (Μάρτιος-Απρίλιος), με αντικείμενο την επιμόρφωση και τις ανάγκες του γενικού πληθυσμού για επιμόρφωση. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα είναι γυναίκες

Έρευνα για τις δημοφιλέστερες μεθόδους επιμόρφωσης – εκπαίδευσης και τη μείωση των διδάκτρων Read More »

Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο