Gert Biesta: Το πρόβλημα με τη μάθηση

Γράφει ο Κώστας Καρατάσος Ο Gert Biesta σήμερα είναι ο πιο επιδραστικός επιστήμονας της Παιδαγωγικής και της Φιλοσοφίας της Εκπαίδευσης. Έχει εκατομμύρια αναφορές και έχει αλλάξει σε εκατομμύρια ανθρώπους, επιστήμονες, πολιτικούς, μικρούς και μεγάλους τον τρόπο που σκέφτονται τη μάθηση και την εκπαίδευση. Τον καλούν και συνδράμει σε εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις σε αρκετά κράτη, πρόσφατα και […]

Gert Biesta: Το πρόβλημα με τη μάθηση Read More »

Η διαδικασία για να γίνεις πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων

Οδηγός για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων

Γράφει ο Γιάννης Σούφλας Η εξειδίκευση στο αντικείμενο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και σε θέματα οριζόντιων ικανοτήτων ζητείται σήμερα σε πολλά τυπικά και εναλλακτικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης.   Ποιους και σε τι αφορά όμως η εκπαίδευση ενηλίκων; Ας εξερευνήσουμε τις απαντήσεις σε κάποιες βασικές ερωτήσεις!   Τι είναι η πιστοποίηση Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων; Η εκπαιδευτική επάρκεια

Οδηγός για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων Read More »

Η επιμόρφωση στην Ελλάδα- Πανελλήνια Έρευνα Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ – Learn Inn του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Το Learn Inn του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διεξήγαγε Πανελλήνια Έρευνα Επιμόρφωσης, την άνοιξη του 2023, με αντικείμενο την επιμόρφωση και τις ανάγκες του γενικού πληθυσμού για επιμόρφωση. Σκοπός είναι να αναδειχθεί η ανθρωπογεωγραφία και το τοπίο της επιμόρφωσης στην Ελλάδα, αλλά και οι πραγματικές επιμορφωτικές ανάγκες του γενικού πληθυσμού.

Η επιμόρφωση στην Ελλάδα- Πανελλήνια Έρευνα Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ – Learn Inn του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Read More »

Εκπαιδευτής Ενηλίκων: Η κατηγοριοποίηση των απαιτούμενων προσόντων

Γράφει ο Μάνος Παυλάκης Τα προσόντα του εκπαιδευτή ενηλίκων μπορεί να διακριθούν σε: Γνώσεις: Αρχών μάθησης ενηλίκων Μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων Αρχών και τεχνικών δυναµικής της οµάδας Τεχνικών αποτελεσµατικής επικοινωνίας Θεματικών ενοτήτων Ικανότητες: Εφαρμογής των αρχών και της μεθοδολογίας εκπαίδευσης ενηλίκων στο σχεδιασµό των διδακτικών ενοτήτων Εφαρμογής ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών Οργάνωσης και συντονισμού των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

Εκπαιδευτής Ενηλίκων: Η κατηγοριοποίηση των απαιτούμενων προσόντων Read More »

καινοτομα προγραμματα εξ αποστασεως εκπαίδευσης ενηλίκων

Γιατί να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ και να γίνω εκπαιδευτής/τρια ενηλίκων;

Γράφει ο Ιωάννης Σερέφογλου Η πιστοποίηση απο τον ΕΟΠΠΕΠ, η διαδικασία και το γιατί να ασχοληθεί κάποιος με την εκπαίδευση ενηλίκων αποτελεί ερώτημα πολλών. Θα προσπαθήσουμε να το απαντήσουμε με απλά λόγια. Αποκτώντας την πιστοποίηση του ΕΟΠΠΕΠ, παράλληλα, αποκτάτε μία νέα επαγγελματική διέξοδο ως επαγγελματίας ή απόφοιτος Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή και Δευτεροβάθμιας. Αυτή μπορεί να

Γιατί να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ και να γίνω εκπαιδευτής/τρια ενηλίκων; Read More »

Το παιχνίδι στο σχολείο ως μέσο μάθησης και οι λόγοι επιλογής του

Γράφει η Ασπασία Δανιά Το παιχνίδι στο σχολείο ως μέσο μάθησης διακρίνεται από την έννοια της παιχνιδοποίησης. Δεν είναι το ίδιο. Η διαδικασία σχεδιασμού παιχνιδιών για τη μάθηση εξισορροπεί την ανάγκη κάλυψης του γνωστικού αντικειμένου με τη βούλησή σου ως εκπαιδευτικός να δώσεις προτεραιότητα στο παιχνίδι ως μέσο αύξησης και διατήρησης των κινήτρων των μαθητών.

Το παιχνίδι στο σχολείο ως μέσο μάθησης και οι λόγοι επιλογής του Read More »

Η αυθεντική μάθηση και η απουσία της από το σύγχρονο σχολείο

Γράφει η Ασπασία Δανιά Η μάθηση είναι αυθεντική μόνο, όπως επισημαίνουν εδώ και πολλά χρόνια οι έρευνες, όταν νοηματοδοτείται από τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Η σύγχρονη τεχνοκρατική εκπαίδευση ωστόσο, υποβάλλει τα παιδιά σε έντονο ανταγωνισμό με έμφαση στην αποστήθιση πληροφοριών, χωρίς να παρέχει ευκαιρίες βιωματικής αλληλεπίδρασης. Αποδεικνύεται δε ότι οι σημερινοί μαθητές

Η αυθεντική μάθηση και η απουσία της από το σύγχρονο σχολείο Read More »

Παιχνίδι: Η παιδαγωγική του διάσταση στην εκπαίδευση

Γράφει η Ασπασία Δανιά Το παιχνίδι είναι ένας αυθεντικός τρόπος  μάθησης για την επίτευξη πολλαπλών μαθησιακών αποτελεσμάτων σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, δεδομένου ότι, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, οι μαθητές έχουν εσωτερικά και εξωτερικά κίνητρα για να παίξουν παιχνίδια.  Οι εκπαιδευτικοί όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων και τομέων θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να σχεδιάσουν

Παιχνίδι: Η παιδαγωγική του διάσταση στην εκπαίδευση Read More »

Πρόσκληση για συμμετοχή στην έρευνα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. – Learn Inn του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Για δεύτερη χρονιά το Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. διενεργεί την έρευνα αναγκών εκπαίδευσης και επιμόρφωσης και σας παρακαλούμε να συμβάλετε με τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου και, αν μπορείτε, να το διαδώσετε στα δίκτυά σας. Εδώ θα βρείτε τον σύνδεσμο: https://forms.gle/tcL2msyiGtk8A3As8 Στηριζόμαστε στην άποψη και τα σχόλιά σας, που θα επιθυμούσαμε να εκφράσετε ελεύθερα, με βάση την εμπειρία σας, τις ανάγκες και

Πρόσκληση για συμμετοχή στην έρευνα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. – Learn Inn του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Read More »

Καταξιωτική Διερεύνηση (Appreciative Inquary): ένας διαφορετικός τρόπος να ενισχύσουμε τη λειτουργία της ομάδας

Γράφει η Καραντζά Μαριάνθη Η Καταξιωτική Διερεύνηση ή Appreciative Inquiry, όπως θα το βρείτε στη διεθνή βιλβιογραφία, αφορά τη συν-εξελικτική συστηματική αναζήτηση για το καλύτερο στους ανθρώπους, τους οργανισμούς τους, τις ομάδες τους και τον κόσμο γύρω τους. Στην ευρύτερη εστίασή του, περιλαμβάνει τη συστηματική ανακάλυψη του τι δίνει «ζωή» σε ένα ζωντανό σύστημα ώστε

Καταξιωτική Διερεύνηση (Appreciative Inquary): ένας διαφορετικός τρόπος να ενισχύσουμε τη λειτουργία της ομάδας Read More »

4ΕΑ/2022

Σκέψεις για τον ιδεώδη συνοδό προσώπου με αναπηρία

Γράφει η Ντορέττα Αστέρη «Ήρθα να βοηθήσω», απάντησε με αυτοπεποίθηση ένας ψηλός γεροδεμένος φοιτητής πολιτικών επιστημών σε μια συνέντευξη για εθελοντές συνοδούς φοιτητών/φοιτητριών με αναπηρία.   «Σε τι αισθάνεσαι ικανός;» τον ρώτησε η σύμβουλος ψυχικής υγείας που διαμεσολαβούσε ως μέντορας στις υπηρεσίες αλληλο-συμβουλευτικής και επέλεγε πρόσωπα με ετοιμότητα για τη σχετική κατάρτιση και εποπτεία. Η καλή

Σκέψεις για τον ιδεώδη συνοδό προσώπου με αναπηρία Read More »

H κλήρωση των 14 Υποτροφιών πλήρους απαλλαγής διδάκτρων του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. για το 2022.

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε τα ονόματα των 14 εκπαιδευόμενων που κληρώθηκαν, οι οποίοι διεκδίκησαν ανά τμήμα μία υποτροφία πλήρους απαλλαγής διδάκτρων. Οι παρακάτω τυχεροί εκπαιδευόμενοι/ες αφού εξόφλησαν το ποσό, του εκάστοτε προγράμματος εφάπαξ, πήραν μέρος στην κλήρωση που έγινε την Τρίτη, 13.12.2022. Η κλήρωση πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά ενώπιων όλων, μέσω της Random.org, της επίσημης πλατφόρμας για τις

H κλήρωση των 14 Υποτροφιών πλήρους απαλλαγής διδάκτρων του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. για το 2022. Read More »

Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο