Εξ αποστάσεως προγράμματα ειδικής αγωγής

Μαθητές με προβλήματα όρασης στην εκπαιδευτική κοινότητα

Γράφει ο Φίλιππος Κατσούλης Ο όρος «άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης» περιλαμβάνει δυο ομάδες μαθητών. Τους μαθητές που  έχουν  χαμηλή όραση, και χρησιμοποιούν για να γράφουν και να διαβάζουν το αλφάβητο των βλεπόντων και αυτούς με λίγη ή καθόλου όραση που χρησιμοποιούν το σύστημα Braille. Τα πρώτα Προγράμματα Εκπαιδευτικής Ένταξης  στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο […]

Μαθητές με προβλήματα όρασης στην εκπαιδευτική κοινότητα Read More »

Καλή αρχή για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ικανότητες και Δεξιότητες: Η Διαφορά, ο Ρόλος της Εκπαίδευσης και το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης

Γράφει ο Φώτης Περατάκης Οι ικανότητες και οι δεξιότητες αποτελούν στον σύγχρονο κόσμο σημαντικές έννοιες που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ανθρώπων και των κοινωνιών. Παρόλο που συχνά χρησιμοποιούνται ως συνώνυμα, οι δύο αυτές έννοιες διαφέρουν μεταξύ τους. Η εκπαίδευση επίσης διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων, καθώς καταρτίζει τους

Ικανότητες και Δεξιότητες: Η Διαφορά, ο Ρόλος της Εκπαίδευσης και το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης Read More »

Διαχείριση συγκρούσεων στον χώρο εργασίας

Πώς αναγνωρίζουμε την παρουσία μιας σύγκρουσης;

Γράφει η Μαριάνθη Καραντζά Τα σημάδια μιας σύγκρουσης μπορεί να είναι εμφανή, μπορεί να είναι και ανεπαίσθητα. Οι περισσότεροι από εμάς αναγνωρίζουμε την παρουσία της σύγκρουσης όταν η ένταση έχει κλιμακωθεί και τα συναισθήματα είναι έντονα. Η σύγκρουση, όμως, ξεκινά από μια αίσθηση δυσφορίας και σταδιακά κλιμακώνεται σε κρίση. Ας δούμε αυτά τα σημάδια κλιμάκωσης,

Πώς αναγνωρίζουμε την παρουσία μιας σύγκρουσης; Read More »

Συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαίδευση

Διαχείριση τάξης στις εκπαιδευτικές μονάδες: Πώς υποδέχεστε και και πώς χαιρετάτε τους μαθητές και τις μαθήτριές σας;

Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Η διαχείριση τάξης ξεκινά από τη νοοτροπία που έχετε σε σχέση με την είσοδό σας στην τάξη. Έχετε παρακολουθήσει, σίγουρα, βίντεο στο youtube ή στο tiktok με δασκάλους, κυρίως πρώτης σχολικής ηλικίας, που υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες με τον προσωπικό τους χαιρετισμό. Δεν πρόκειται στο σύντομο αυτό άρθρο να σας

Διαχείριση τάξης στις εκπαιδευτικές μονάδες: Πώς υποδέχεστε και και πώς χαιρετάτε τους μαθητές και τις μαθήτριές σας; Read More »

Νοηματική Γλώσσα και Δίγλωσση Εκπαίδευση

Γράφει η Καρίπη Σπυριδούλα Οι έρευνες για τη Νοηματική Γλώσσα (ΝΓ) οδήγησαν σε καινούρια ερευνητικά ερωτήματα για την καταλληλότητα διαφόρων εκπαιδευτικών συστημάτων που χρησιμοποιούνταν στην εκπαίδευση των Κωφών. Η αποδοχή της ΝΓ ως πρώτη γλώσσα των παιδιών με προβλήματα ακοής συνέβαλε αποφασιστικά στη διερεύνηση και υιοθέτηση της δίγλωσσης προσέγγισης στην εκπαίδευση των Κωφών μαθητών. Παράγοντες

Νοηματική Γλώσσα και Δίγλωσση Εκπαίδευση Read More »

Διδακτικές εφαρμογές της θρησκευτικής εκπαίδευσης

Ψυχανάλυση στην εκπαίδευση

Γράφει η Λήδα Αναγνωστάκη Ψυχανάλυση και εκπαίδευση: με ποιο τρόπο συνδέονται;  Στο σύντομο αυτο άρθρο θα αποπειραθώ μία πρώτη προσέγγιση ενός θέματος που θεωρώ ότι έχει πολύ ενδιαφέρον για όλους και όλες που τους απασχολεί η θεωρία και η πρακτική της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για την πολυεπίπεδη σχέση της ψυχανάλυσης με την εκπαίδευση. Θα ασχοληθώ

Ψυχανάλυση στην εκπαίδευση Read More »

O Gert Biesta στην Ελλάδα

Γράφει ο Γιάννης Σούφλας Mε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη διοργάνωση του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. (Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών) στις 23 & 24.06.23, όπου φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Gert Biesta. Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 23 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε ανοιχτή ομιλία, online & διά ζώσης, στο κεντρικό

O Gert Biesta στην Ελλάδα Read More »

Εξ αποστάσεως προγράμματα ειδικής αγωγής

Σχεδιασμός και καλές πρακτικές για την σωστή μετάβαση των ατόμων με Δ.Α.Φ.

Γράφει ο Αναστάσιος Ασβεστάς Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τα χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου σχεδιασμού της μετάβασης των ατόμων με Δ.Α.Φ. επιδιώκοντας την εμπλοκή μεταξύ άλλων των μαθητών και των οικογενειών τους, την ενεργό συμμετοχή τους λαμβάνοντάς υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ατόμου και του εκάστοτε πλαισίου μετάβασης, αλλά και την καταλληλότητα των μεταβατικών στόχων. Ιδιαίτερη πρόκληση

Σχεδιασμός και καλές πρακτικές για την σωστή μετάβαση των ατόμων με Δ.Α.Φ. Read More »

Έρευνα για τις δημοφιλέστερες μεθόδους επιμόρφωσης – εκπαίδευσης και τη μείωση των διδάκτρων

Πώς το Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών αφουγκράζεται τις ανάγκες σας; Ερευνούμε ποια μέθοδο εκπαίδευσης προτιμάτε. Το  Learn Inn ΕΚΠΑ  διεξήγαγε Πανελλήνια Έρευνα Επιμόρφωσης, την άνοιξη του 2023 (Μάρτιος-Απρίλιος), με αντικείμενο την επιμόρφωση και τις ανάγκες του γενικού πληθυσμού για επιμόρφωση. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα είναι γυναίκες

Έρευνα για τις δημοφιλέστερες μεθόδους επιμόρφωσης – εκπαίδευσης και τη μείωση των διδάκτρων Read More »

Μείωση Διδάκτρων 45% στο Learn Inn ΕΚΠΑ

Μείωση διδάκτρων 45% ανακοινώνει το Learn Inn του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε όλα τα επιμορφωτικά e-learning και δια ζώσης προγράμματα, που ξεκινούν το καλοκαίρι και φθινόπωρο. Τα μειωμένα δίδακτρα θα ισχύσουν για λίγες ημέρες. Οι εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευόμενες που επιθυμούν να εγγραφούν στα ασύγχρονα προγράμματα του οργανισμού, έχουν τη δυνατότητα να

Μείωση Διδάκτρων 45% στο Learn Inn ΕΚΠΑ Read More »

Gert Biesta: Χειραφέτηση χωρίς μάθηση

Γράφει ο Κώστας Καρατάσος Η χειραφέτηση και η μάθηση τις τελευταίες δεκαετίες χρησιμοποιούνται σχεδόν ντετερμινιστικά. Ο Gert Biesta, ο πιο επιδραστικός σήμερα φιλόσοφος της εκπαίδευσης θεωρεί ότι είναι  μεγάλο το ζήτημα σήμερα στην εκπαίδευση η αναφορά στη χειραφέτηση μέσω της μάθησης. Αν γίνεται αυτό, η μάθηση έχει καταλήξει ως ένα μέσο εξημέρωσης ή ένα μέσο αποβλάκωσης

Gert Biesta: Χειραφέτηση χωρίς μάθηση Read More »

Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

Γράφει ο Μάνος Παυλάκης Ένα συχνό φαινόμενο τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο είναι να εναλλάσσονται οι έννοιες «εκπαίδευση», «μάθηση», «κατάρτιση», όπως επίσης και εκείνες της «δια βίου μάθησης» ή «δια βίου εκπαίδευσης» και «εκπαίδευσης ενηλίκων», χωρίς πάντα να είναι απολύτως κατάλληλη η χρήση τους για την εκάστοτε περίσταση. Πραγματικά, ποια μπορεί να

Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις στην Εκπαίδευση Ενηλίκων Read More »

Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο