Πανελλήνια Έρευνα Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ – Learn Inn του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Το Learn Inn του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διεξήγαγε Πανελλήνια Έρευνα Επιμόρφωσης, με θέμα την επιμόρφωση και τις ανάγκες του γενικού πληθυσμού για επιμόρφωση. Σκοπός είναι να αναδειχθεί η ανθρωπογεωγραφία και το τοπίο της επιμόρφωσης, αλλά και οι πραγματικές επιμορφωτικές ανάγκες του γενικού πληθυσμού. Η έρευνα έλαβε χώρα από την 1η έως την 31η Μαρτίου 2022 και συγκέντρωσε συνολικά 2.119 απαντήσεις, ενώ συμμετείχαν άτομα από κάθε γωνιά της Ελλάδας (Αττική, Μακεδονία, Πελοπόννησος, Θεσσαλία, Κρήτη, Ιόνια Νησιά και αλλού) και Έλληνες του εξωτερικού.
Τα πρώτα ευρήματα δείχνουν ότι είναι υψηλό το μορφωτικό επίπεδο αυτών που επιλέγουν ή επιθυμούν να επιμορφωθούν.
Το 88% των ερωτηθέντων έχει ολοκληρώσει την Τριτοβάθμια εκπαίδευση και το 39% είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Διαφαίνεται ότι είναι πολλοί και πολλές που επιλέγουν τη δια βίου μάθησηκαι έχουν ήδη ακαδημαϊκά προσόντα.
Μεγάλο ενδιαφέρον για επιμόρφωση παρουσιάζει η πλειοψηφία των Ελλήνων και Ελληνίδων.
Το 32.1% των ερωτηθέντων έχει παρακολουθήσει πάνω από τρία (3) επιμορφωτικά προγράμματα, που αφορούν διάφορους φορείς και είναι κυρίως προγράμματα Πανεπιστημίων. Το 43,5% έχει παρακολουθήσει έως δύο (2), ενώ μόλις το 24,5% δεν έχει παρακολουθήσει κανένα.
Ενδιαφέρον για επιμόρφωση παρουσιάζουν και οι νέοι ηλικίας 15-24.
Όπως είναι φυσικό οι φοιτητές/τριες λόγω του θολού εργασιακού τοπίου, ξεκινάνε ακόμα και κατά τη διάρκεια των σπουδών τους την επιμόρφωση και κυρίως επλέγουν αξιόπιστους φορείς όπως είναι τα Πανεπιστήμια της χώρας, των οποίων τα προγράμματα εξασφαλίζουν και μοριοδότηση σε διορισμούς του ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, το 32% έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα (1) επιμορφωτικό πρόγραμμα και το 17% έχει παρακολουθήσει πάνω από τρία (3) κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Σχεδόν το 50% των νέων φροντίζουν για το μέλλον τους και αυτό είναι άξιο σημείωσης.
Η ποιότητα του επιμορφωτικού προγράμματος και των εκπαιδευτικών υλικών, αποτελεί το σημαντικότερο κριτήριο για την επιλογή ενός επιμορφωτικού προγράμματος.
Με ποσοστό 51% επί του συνόλου των ερωτηθέντων και 58% των φοιτητών /τριών η ποιότητα αποτελεί το βασικότερο κριτήριο όσων επιλέγουν επιμορφωτικό πρόγραμμα e-learning ή δια ζώσης. Και εδώ αξίζει να σημειωθεί το αυξημένο κριτήριο επιλογής των νέων. Είναι σημαντικό ότι πρωτεύει η ποιότητα σε σχέση π.χ. με το κόστος.
Τέλος, η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών/τριών, σε ποσοστό 90% επιλέγει να ενημερώνεται για θέματα επιμόρφωσης από ιστοσελίδες εκπαιδευτικού περιεχομένου, όπως είναι σε τυχαία σειρά: foititikanea.gr, eduguide.gr, ipaidia.gr, dikaiologitika.gr, alfavita.gr, fresh-education.gr, diorismos.gr και esos.gr.
Όλες οι ιστοσελίδες έχουν περιεχόμενο που σχετίζεται με την εκπαίδευση, αλλά και την εργασία στην εκπαίδευση.
Ταυτότητα έρευνας
Δείγμα: 2119 ενήλικες, Διάρκεια: 1-31 Μαρτίου 2022, Μέθοδος: online δομημένο ερωτηματολόγιο, Φορέας: Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. www.learninn.gr
Για περισσότερες πληροφορίες ή τυχόν διευκρινίσεις, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 210 7275 735, 6975 913005 από τις 10.00 έως τις 16.00 ή να αποστείλετε e-mail στο info@learninn.gr