Blog

Διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Η υποστήριξη και μετάβαση των μαθητών

Γράφει ο Ασβεστάς Αναστάσιος
Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος συναντάται πλέον αυξητικά στο μαθητικό πληθυσμό της τάξης, με μεγάλη διαφοροποίηση ως προς την συμπεριληπτική εκπαίδευση, όπως αποτυπώνεται και στη σύγχρονη βιβλιογραφία. Ως αποτέλεσμα προκύπτει η ανάγκη της παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών από τους εκπαιδευτικούς και άλλους σχετικούς επαγγελματίες, αλλά και υπηρεσιών συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Αυτό αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς και τους συμβούλους σταδιοδρομίας, καθώς καλούνται να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι και για το συγκεκριμένο μαθητικό πληθυσμό.

Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας καλείται να γνωρίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ατόμου με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και τις δυσκολίες που πιθανά να συ- ναντήσει, τις καλές πρακτικές σε σχέση με τη μετάβασή τους και πώς να προσαρμόζει τις σχετικές θεωρίες για την επιτυχή μετάβαση από βαθμίδα σε βαθμίδα στην εκπαίδευση, αλλά και στην απασχόληση. Επιπρόσθετα, η σχέση του αυτοπροσδιορισμού με τη ποιότητα ζωής του ατόμου, ως σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχή μετάβαση των ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος  με στόχο την επισήμανση σημαντικών παραμέτρων για κάθε εμπλεκόμενο εκπαιδευτικό, τους γονείς και τον/τη σύμβουλο σταδιοδρομίας, αλλά και την ανάδειξη της σημαντικότητάς τους με στόχο να γίνουν μελλοντικά ανάλογες έρευνες και στη χώρα μας στο συγκεκριμένο πεδίο για τα άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

Η σύγχρονη πραγματικότητα στην εκπαίδευση καταδεικνύει σημαντική αύξηση του μαθητικού πληθυσμού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, για τον οποίο ήδη έχουν καταγραφεί και προταθεί στρατηγικές και τεχνικές ως καλές πρακτικές για την ένταξή τους στην εκπαίδευση (Γαλάνης, 2020), καθώς και εφαρμογές και διεργασίες για την κοινωνική τους ένταξη (Γαλάνης, Γενά & Δροσινού, 2017). Στη βιβλιογραφία αποτυπώνεται ότι περίπου 1 στα 54 παιδιά βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού (Maenner, Shaw, Baio J, et al., 2020). Μελετώντας τις έρευνες διαπιστώνουμε ότι 1% του παγκόσμιου πληθυσμού είναι άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Malcolm-Smith, Hoogenhout, Ing, De Vries, & Thomas, 2013; Wallace et al., 2012). Αναφέρεται ότι περίπου 707.000 έως 1.116.000 περίπου νέοι στις Η.Π.Α. με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος κατά την επόμενη δεκαετία θα φτάσουν στην ενηλικίωση (Autism Speaks, 2020) κι εκφράζεται προβληματισμός αναφορικά με την προετοιμασία των δομών για την υποστήριξη του συγκεκριμένου πληθυσμού στις μεταβάσεις του στην εκπαίδευση και αργότερα στην αγορά εργασίας.

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο