Γράφει ο Γιάννης Σούφλας
Mε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη διοργάνωση του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. (Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών) στις 23 & 24.06.23, όπου φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Gert Biesta. Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 23 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε ανοιχτή ομιλία, online & διά ζώσης, στο κεντρικό κτήριο, Πανεπιστημίου 30, όπου και συζητήθηκαν πολλά και απαντήθηκαν ακόμα περισσότερα. Ενώ, το Σάββατο 24 Ιουνίου στην Πανεπιστημιούπολη, έλαβε χώρα το workshop, όπου ο Gert Biesta μοιράστηκε μαζί μας την εμπερία 35 χρόνων και προβλημάτισε σε βάθος όλες/ους τις/τους παρευβρισκόμενες/ους.
Είναι γεγονός, και αποδείχθηκε με το παραπάνω, πως ο Gert Biesta αποτελεί τον πιο επιδραστικό σήμερα στοχαστή-φιλόσοφο των τελευταίων δεκαετιών στις επιστήμες της Εκπαίδευσης,.
Η ανοιχτή ομιλία απευθύνθηκε σε όλους και όλες εμάς, που σκεφτόμαστε κριτικά την εκπαίδευση των παιδιών μας σήμερα και προβληματιζόμαστε για το μέλλον του σχολείου,μας οδήγησε βήμα βήμα στις σκέψεις και τις θέσεις του,μας προβλημάτισε και μας ενέπνευσε.
Παράλληλα, το workshop της επόμενης ημέρας απευθύνθηκε σε ερευνητές/τριες, στελέχη της εκπαίδευσης, σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στελέχη ιδρυμάτων, ΜΚΟ, εκπαιδευτικούς, μελλοντικούς εκπαιδευτικούς. Εκεί εμβαθύναμε στην ιδέα της εκπαίδευσης όπως την πλαισιώνει ο Biesta, συζητήσαμε μαζί του, εκφράσαμε προβληματισμούς και μας μοιράστηκε την προεία της σκέψης και της δράσης του.
Πολλές ευχαριστίες σε όλους και σε όλες που έλαβαν μέρος στο πολύ όμορφο και γεμάτο αυτό διήμερο ταξίδι. Εν αναμονή των επόμενων δράσεων του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α.
Ο Gert Biesta (www.gertbiesta.com) είναι Καθηγητής Δημόσιας Εκπαίδευσης στο Κέντρο Δημόσιας Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Maynooth της Ιρλανδίας και καθηγητής Εκπαιδευτικής Θεωρίας και Παιδαγωγικής στο Moray House School of Education and Sport του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου. Είναι συνεκδότης του British Educational Research Journal και του Asia-Pacific Journal of Teacher Education, και συνεργάτης εκδότης του Educational Theory. Επί του παρόντος, συμβουλεύει την ολλανδική κυβέρνηση για τη μεταρρύθμιση του προγράμματος σπουδών για τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το έργο του επικεντρώνεται στη θεωρία της εκπαίδευσης και στη θεωρία και φιλοσοφία της εκπαιδευτικής και κοινωνικής έρευνας. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη διδασκαλία, την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, την εκπαίδευση του πολίτη, την καλλιτεχνική εκπαίδευση, τη θρησκευτική εκπαίδευση και την εκπαιδευτική πολιτική. Πρόσφατα βιβλία του είναι: World-Centred Education: A View for the Present (Routledge 2021), Educational Research: An Unorthodox Introduction (Bloomsbury 2020), Religion and education: The forgotten dimensions of religious education (συνεπιμέλεια με την Patricia Hannam; Brill 2021). Μέχρι στιγμής η δουλειά του έχει δημοσιευθεί σε 20 διαφορετικές γλώσσες.