Blog

Ο μέντορας των μελλοντικών εκπαιδευτικών στην πρακτική των φοιτητών στο σχολείο

Μέντορας ως παιδαγωγικός σύμβουλος στα σχολεία. Ο θεσμός που επιτέλους ενεργοποιείται

γράφει ο Ιωάννης Σερέφογλου

 

Φτάσαμε στο 2022 και ο μέντορας, ως ένας συμβουλευτικός θεσμός, επιτέλους, ενεργοποιείται με υπουργική απόφαση στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή σε όλα τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της Ελλάδας. 

Ο/Η μέντορας θα αποτελεί ένα είδος Παιδαγωγικού Συμβούλου. Θα χρειάζεται να υποστηρίζει κάθε νεοδιόριστο/η εκπαιδευτικό ή πρόσφατα τοποθετημένο/η στη σχολική μονάδα μόνιμο/η ή αναπληρωτή/τρια- ωρομίσθιο/α εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη. Είναι πολύ σημαντικό, όπως φαίνεται από έρευνες αυτή η ομαλή ένταξη στη σχολική μονάδα ώστε ο νέος/η νέα να επιλύει όλα τα πιθανά προβλήματα, να βρίσκει τις πληροφορίες που αναζητά, τις επεξηγήσεις σε πιθανές απορίες, αλλά και συμβουλές ώστε ομαλά ο νέος/η νέα να αποτελέσει μέρος του συνόλου της σχολικής μονάδας. Ο/Η μέντορας και η σχέση με αυτόν/ην μάλιστα είναι κρίσιμη, αφού αυτή συντελεί στην αποτελεσματική ένταξη και εκπαιδευτική λειτουργία του νέου ή της νέας εκπαιδευτικού στο σχολείο. 

Ένας/Μία μέντορας, επιπλέον, συμβάλλει αποδεδειγμένα και στην διδακτική αυτο-αποτελεσματικότητα του νέου/της νέας εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Μπορεί μεθοδικά να τον/την υποστηρίξει ώστε να συμβάλλει στη ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του/της και στην περαιτέρω ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του/της με τελικό αποδέκτη τους μαθητές και τις μαθήτριες. Για αυτούς, άλλωστε, λειτουργεί το σχολείο.

Μέντορας, βέβαια, δεν είναι κάθε έμπειρος εκπαιδευτικός. Και για αυτό χρειάζεται εκπαίδευση-επιμόρφωση. Χρειάζεται να έχει αναπτύξει δεξιότητες ώστε να μπορεί να συμβουλεύει ορθά και ανατροφοδοτικά, να υποστηρίζει αναστοχαστικά, να εναθρρύνει μεθοδικά τον νέο και νέα, ως ένας/μία έμπειρος/η συνάδελφος. Δεν είναι ο/η μέντορας ανώτερος ή ανώτερη, αλλά ισότιμος υποστηρικτής που έρχεται να διακονήσει τον νέο/τη νέα εκπαιδευτικό, παρά να τον/την ελέγξει.

Έμπειροι/ες εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει το πιστοποιημένο πρόγραμμα: Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Mentoring και Συμβουλευτική, του ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΚΠΑ στον τελικό αναστοχασμό τους σημειώνουν τι κέρδισαν και με ποια αισθήματα θα υπηρετήσουν τώρα τον θεσμό που εισάγεται στις σχολικές μονάδες:

 

Το πρόγραμμα αυτό ενίσχυσε την άποψή μου για τη συμβολή μου σε έναν εκπαιδευόμενο νεοδιόριστο, που βρίσκεται ξαφνικά μπροστά σε ένα κοινό και που πρέπει να διεκπεραιώσει αρκετά θέματα. Επίσης, ως εκπαιδευτικός με εμπειρία πλέον θα ήθελα να μοιραστώ τη γνώση αλλά και να πάρω τη γνώση στην πιο σύγχρονη μορφή της.

 

Γνώρισα την μεντορική τέχνη στην εκπαίδευση, τη συμβουλευτική και τι ακριβώς σημαίνει υποστήριξη. Πέρα όμως από την εκπαίδευση, όλα όσα έμαθα θα με βοηθήσουν και σε άλλα περιβάλλοντα και πεδία.

 

Το πρόγραμμα κάλυψε ακριβώς τις ανάγκες για τις οποίες και αιτήθηκα να το παρακολουθήσω, οπότε, η επιμόρφωση όπως πραγματοποιήθηκε και οι θεματικές των ενοτήτων ήταν ταυτόχρονα  και οι στόχοι μου. Τα τρία συναισθήματα με τα οποία ολοκληρώνω την εκπαίδευση/επιμόρφωση ως μέντορας πια είναι: ικανοποίηση, πληρότητα, χαρά !!!

Διαβάστε τη σχετική Υπουργική Απόφαση εδώ

102919_ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ_ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ_ΜΕΝΤΟΡΑΣ

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο