Η διδασκαλία της σύνθεσης στη βυζαντινή ζωγραφική

Η διδασκαλία της σύνθεσης στη βυζαντινή ζωγραφική

Γράφει ο Γιώργος Κόρδης Η επάνοδος της εκκλησιαστικής τέχνης στη βυζαντινή ζωγραφική -μετά από την 100χρονη παρένθεση της νατουραλιστικής ζωγραφικής (ναζαρηνής) – που στην Ελλάδα συνέβη μετά από τη δεκαετία του 1930 χαιρετίστηκε με χαρά από τους εκκλησιαστικούς κύκλους που επιθυμούν τη διατήρηση της παράδοσης στον χώρο της χριστιανική λατρείας. Είναι πραγματικά πολύ καλό να […]

Η διδασκαλία της σύνθεσης στη βυζαντινή ζωγραφική Read More »

Προγράμματα εξ αποστάσεως Έρευνα

Γιατί και Πώς να Μάθω ποσοτική έρευνα SPSS; Πόσο Εύκολο Είναι για Αρχάριους;

Γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Η εκμάθηση της ποσοτικής έρευνας SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) είναι μία πρόκληση και οι λόγοι να το κάνετε είναι πολλοί. Είτε είστε φοιτητής/τρια, ερευνητής/τρια, επαγγελματίας ή απλά παθιασμένος/η με την ανάλυση δεδομένων, το SPSS μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμο εργαλείο για την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων από τα δεδομένα.

Γιατί και Πώς να Μάθω ποσοτική έρευνα SPSS; Πόσο Εύκολο Είναι για Αρχάριους; Read More »

Οι νευρομύθοι για τη δημιουργικότητα

Γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκγης Χρειάζεται να διαλευκάνουμε κάποιους μύθους που επικρατούν σχετικά με τη δημιουργικότητα. Θα μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε κοινή βάση σκέψης και να σκοπεύσουμε αποδοτικά στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας. Η δημιουργικότητα αφορά στη γέννηση ριζοσπαστικών νέων ιδεών. Αφορά νέους τρόπους πλαισίωσης ενός προβλήματος και νέες κατευθύνσεις για την επίλυσή του. Αλλά αφορά

Οι νευρομύθοι για τη δημιουργικότητα Read More »

Δυσλεξία - Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες : ο γνωστός άγνωστος μαθητής

Δυσλεξία – Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες : ο γνωστός άγνωστος μαθητής

Γράφει η Ντορέττα Αστέρη Ο όρος «δυσλεξία» είναι τόσο γνωστός που κάποιοι μιλούν για μόδα. Είναι όμως γνωστό το φαινόμενο των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (εμδ) που καταχρηστικά αντιπροσωπεύει η λέξη «δυσλεξία»; Στη χώρα μας μέχρι το 2000 η διάγνωση είχε τη μορφή ιατρικής διαπίστωσης. Όταν ιδρύθηκαν τα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης- ΚΔΑΥ σήμερα ΚΕΔΑΣΥ

Δυσλεξία – Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες : ο γνωστός άγνωστος μαθητής Read More »

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πληροφόρηση

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πληροφόρηση

Γράφει ο Γιώργος Γκόγκος. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Συμβούλιο για τη Σεξουαλική Πληροφόρηση και Διαπαιδαγώγηση (SIECUS), τα προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης έχουν τέσσερις κύριους στόχους, όπως: (α) παροχή αποτελεσματικών πληροφοριών για την ανθρώπινη σεξουαλικότητα, (β) υποστήριξη των νέων να κατανοήσουν και να αναπτύξουν τις αξίες τους για τη σεξουαλικότητα. , στάσεις και γνώσεις, (γ) βοηθούν τους

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πληροφόρηση Read More »

Κατανοώντας τη Γνωστική Ανάπτυξη και το ρόλο της στην Εκπαίδευση

Γράφει η Αγνή Στυλιανού Κατανοώντας τη γνωστική ανάπτυξη, αναρωτιέται κανείς, πώς αναπτύσσεται ο τρόπος σκέψης των μαθητών και πώς επηρεάζεται από τις εμπειρίες τους; Μελετώντας τη θεωρία του Jean Piaget και τη θεωρία του Lev Vygotsky διαφαίνεται πως ο τρόπος που σκέφτεται ένα άτομο είναι αποτέλεσμα της γνωστικής ωρίμανσης και της εμπειρίας που παρέχεται. Κάθε

Κατανοώντας τη Γνωστική Ανάπτυξη και το ρόλο της στην Εκπαίδευση Read More »

σεξουαλικότητα

Πώς μιλάμε στα παιδιά για τα δύσκολα που συμβαίνουν γύρω μας. (Part II)

Γράφει η Λήδα Αναγνωστάκη Σε συνέχεια του προηγούμενο άρθρου συνεχίζουμε για το πώς μιλάμε στα παιδιά για τα δύσκολα που συμβαίνουν γύρω μας. Οκτώβριος 2023, Νηπιαγωγείο, 20 παιδιά, μεικτό τμήμα, την ώρα που γίνεται συζήτηση για τον πόλεμο του 1940 με αφορμή την γιορτή της 28ης Οκτωβρίου που πλησίαζε. Ο Μάνος πετάγεται: «Κυρία, ξέρετε εσείς

Πώς μιλάμε στα παιδιά για τα δύσκολα που συμβαίνουν γύρω μας. (Part II) Read More »

Στάδια Γνωστικής Ανάπτυξης

Πώς μιλάμε στα παιδιά για τα δύσκολα που συμβαίνουν γύρω μας.

Γράφει η Λήδα Αναγνωστάκη Στο σύντομο αυτο άρθρο θα θίξω ένα θέμα που αφορά τα παιδιά και την εκπαίδευση αυτών, ένα θέμα που απασχολεί πολύ όσους/ες ασχολούνται με την εκπαίδευση, αλλά και όσους/ες έχουν οποιαδήποτε συστηματική επαφή με παιδιά, για παράδειγμα τους γονείς των παιδιών. Πρόκειται για την πολύ συχνή ερώτηση: μιλάμε στα παιδιά για

Πώς μιλάμε στα παιδιά για τα δύσκολα που συμβαίνουν γύρω μας. Read More »

Διδακτική της Ξένης Γλώσσας στην Προσχολική Ηλικία

Διδακτική της Ξένης Γλώσσας στην Προσχολική Ηλικία

Γράφει η Ευφροσύνη Έφη Φράγκου Στην Ελλάδα, η προσχολική αγωγή ξεκινά επίσημα στην ηλικία των τεσσάρων ετών (Ν. 4521/2018). Η προσχολική φροντίδα και εκπαίδευση είναι πολυεπίπεδη, καθώς λειτουργεί ενεργητικά, διαγνωστικά, παρεμβατικά και διορθωτικά: αποσκοπεί, κατά την Unesco, στην ολιστική ανάπτυξη των κοινωνικών, συναισθηματικών, γνωσιακών και σωματικών αναγκών του παιδιού και δεν προσβλέπει στο να ‘φτιάξει’, απλά,

Διδακτική της Ξένης Γλώσσας στην Προσχολική Ηλικία Read More »

Επαγγελματική Αποκατάσταση και μοντέλα Αναπηρίας των Α.μεΑ.

Επαγγελματική Αποκατάσταση και μοντέλα Αναπηρίας των Α.μεΑ.

Γράφει ο Αναστάσιος Ασβεστάς Η αποκατάσταση (rehabilitation) έχει ώς απώτερο σκοπό την επαναφορά της λειτουργικότητας του ατόµου (Nocon & Baldwin 1998; W.H.O., 2001). Με τον όρο επαγγελµατική αποκατάσταση (vocational rehabilitation) αναφερόµαστε (Selander, 1999) στις ιατρικές, ψυχολογικές, κοινωνικές και επαγγελµατικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν µε στόχο την αποκατάσταση µεταξύ των ασθενών ή των τραυµατιών µε

Επαγγελματική Αποκατάσταση και μοντέλα Αναπηρίας των Α.μεΑ. Read More »

Χριστού-γεννα με το Learn Inn ΕΚΠΑ | Πρόσκληση σε ΔΩΡΕΑΝ διαδικτυακή εκδήλωση

Πρόσκληση Χριστού-γεννα με το Learn Inn ΕΚΠΑ Πρόσκληση σε ΔΩΡΕΑΝ διαδικτυακή εκδήλωση Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 18.00-19:30. Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε στη δωρεάν διαδικτυακή εκδήλωση, που διοργανώνει το Learn Inn ΕΚΠΑ, με Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα και θεολογικό λόγο, και θέμα “Η ζωγραφική της Εκκλησίας ως «γέννα» μιας νέας κτίσης. Ζωγραφίζοντας τη Γέννηση και τη Φυγή του

Χριστού-γεννα με το Learn Inn ΕΚΠΑ | Πρόσκληση σε ΔΩΡΕΑΝ διαδικτυακή εκδήλωση Read More »

Ποιοτική έρευνα και η ταυτότητα του ποιοτικού ερευνητή/τριας

Ποιοτική έρευνα και η ταυτότητα του ποιοτικού ερευνητή/τριας

Γράφει ο Αθανάσιος Βέρδης Η ποιοτική έρευνα είναι και τρόπος ζωής στους ερευνητές και τις ερευνήτριες και όχι μόνο ένας τρόπος συλλογής και περιγραφής δεδομένων. Είναι ένας τρόπος να βλέπει κανείς τα πράγματα. Όπως υποστηρίζει o Patton 13, «η ποιοτική έρευνα βασίζεται στις δεξιότητες, τηςικανότητες, την κατάρτιση και την διορατικότητα του ερευνητή και της ερευνήτριας.

Ποιοτική έρευνα και η ταυτότητα του ποιοτικού ερευνητή/τριας Read More »

Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο