“Power Intelligence”: Πώς να δυναμώσετε την ισχύ σας

“Power Intelligence”: Πώς να δυναμώσετε την ισχύ σας

Γράφει η Μαριάνθη Καρατζά. Power Intelligence και ηγεσία συνδέονται άρρηκτα, γιατί αφορούν την ισχύ και την αναγνώρισή της.  Η ισχύς είναι συνώνυμο της ανθρώπινης συνύπαρξης. Διαπερνά κάθε έκφανση της ζωής μας στην οποία συνυπάρχουμε με άλλους ανθρώπους. Η ισχύς είναι τόσο κοινωνικό φαινόμενο όσο και ψυχολογικό.  Όταν δυσκολευόμαστε με τις συνήθειές μας, την αναβλητικότητα, την […]

“Power Intelligence”: Πώς να δυναμώσετε την ισχύ σας Read More »

Γνώση και διδασκαλία της δημοκρατίας: Τι είναι στα αλήθεια η γνώση και πώς αποκτάται στο σχολείο;

Γνώση και διδασκαλία της δημοκρατίας: Τι είναι στα αλήθεια η γνώση και πώς αποκτάται στο σχολείο;

Γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης   Η διδασκαλία και η εκμάθηση της δημοκρατίας περιλαμβάνει οντολογικά τη συμμετοχή και τη δράση, αφού η δημοκρατία θεωρείται ένας τρόπος ζωής, για τον John Dewey ([1916] 2002).  Στο σχολείο η ανάπτυξη της δημοκρατικής κουλτούρας περιλαμβάνει τον τρόπο, με τον οποίο οι μαθητές/τριες μαθαίνουν τους διαφορετικούς τρόπους εφαρμογής της δημοκρατίας

Γνώση και διδασκαλία της δημοκρατίας: Τι είναι στα αλήθεια η γνώση και πώς αποκτάται στο σχολείο; Read More »

Γνώση και διδασκαλία της δημοκρατίας: Τι είναι στα αλήθεια η γνώση και πώς αποκτάται στο σχολείο;

Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Πράξη

Όραμα ή πραγματικότητα; Γράφει η Felisa Tibbitts Η Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα αποτελεί μια, προσανατολισμένη στην πρακτική, έκφραση των υψηλών ιδανικών της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΟΔΔΑ), συμπεριλαμβανομένων της ισότητας και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Όπως και με άλλες εκπαιδευτικές διαδικασίες, η εκπαίδευση και η μάθηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα περιέχουν

Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Πράξη Read More »

Ο μέντορας των μελλοντικών εκπαιδευτικών στην πρακτική των φοιτητών στο σχολείο

Μέντορας ως παιδαγωγικός σύμβουλος στα σχολεία. Ο θεσμός που επιτέλους ενεργοποιείται

γράφει ο Ιωάννης Σερέφογλου   Φτάσαμε στο 2022 και ο μέντορας, ως ένας συμβουλευτικός θεσμός, επιτέλους, ενεργοποιείται με υπουργική απόφαση στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή σε όλα τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της Ελλάδας.  Ο/Η μέντορας θα αποτελεί ένα είδος Παιδαγωγικού Συμβούλου. Θα χρειάζεται να υποστηρίζει κάθε νεοδιόριστο/η

Μέντορας ως παιδαγωγικός σύμβουλος στα σχολεία. Ο θεσμός που επιτέλους ενεργοποιείται Read More »

Είναι η μοριοδότηση για εκπαιδευτικούς ή μελλοντικούς εκπαιδευτικούς

Είναι η μοριοδότηση για εκπαιδευτικούς ή μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, το κίνητρο για επιμόρφωση;

Η μοριοδότηση για εκπαιδευτικούς  στην Ελλάδα αποτελεί κριτήριο για την επιλογή των επιμορφωτικών προγραμμάτων που παρακολουθούν;   Ποιες είναι οι θεματικές που προτείνουν να εντάξει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. -Learn Inn ΕΚΠΑ οι εκπαιδευτικοί; Το Learn Inn του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, διεξήγαγε Πανελλήνια Έρευνα Επιμόρφωσης ώστε να αναδειχθεί

Είναι η μοριοδότηση για εκπαιδευτικούς ή μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, το κίνητρο για επιμόρφωση; Read More »

Οι ανάγκες για επιμόρφωση σήμερα

Οι ανάγκες για επιμόρφωση σήμερα

Πανελλήνια Έρευνα Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ – Learn Inn του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών   Το Learn Inn του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διεξήγαγε Πανελλήνια Έρευνα Επιμόρφωσης, με θέμα την επιμόρφωση και τις ανάγκες του γενικού πληθυσμού για επιμόρφωση. Σκοπός είναι να αναδειχθεί η ανθρωπογεωγραφία και το τοπίο της

Οι ανάγκες για επιμόρφωση σήμερα Read More »

Διδασκαλία και εμψύχωση: Δίλημμα ή ο τέλειος συνδυασμός;

Διδασκαλία και εμψύχωση: Δίλημμα ή ο τέλειος συνδυασμός;

γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Στην “Εκπαίδευση στην εμψύχωση και ενδυνάμωση ομάδων”, το πρόγραμμα ναυαρχίδα του Learn Inn ΕΚΠΑ, που έχει ολοκληρώσει ήδη οκτώ κύκλους, συμμετέχουν πάντα αρκετοί εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, βαθμίδων και τύπων σχολείων και εκπαιδευτικών μονάδων. Στατιστικά περισσότεροι από 250 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ολοκληρώσει τη μοριοδοτούμενη και πιστοποιημένη αυτή εκπαίδευση. Ως εκπαιδευτικοί,

Διδασκαλία και εμψύχωση: Δίλημμα ή ο τέλειος συνδυασμός; Read More »

Διορισμός θεολόγων εκπαιδευτικών μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ

Διορισμός θεολόγων εκπαιδευτικών μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ

γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης O γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για διορισμό των εκπαιδευτικών, που γινόταν από το 1998 έως το 2008, επανήλθε τελευταία από το Υ.ΠΑΙ.Θ. στη συζήτηση για την αλλαγή του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση. Ο διορισμός, φυσικά, θα γίνεται μέσω ΑΣΕΠ σε συνδυασμό με μοριοδότηση, που θα προέρχεται από

Διορισμός θεολόγων εκπαιδευτικών μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ Read More »

Συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαίδευση

Διαχείριση τάξης στο σχολείο, φροντιστήριο, μη τυπική εκπαίδευση

γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Πώς υποδέχεστε και πώς χαιρετάτε τους μαθητές και τις μαθήτριές σας; Έχετε παρακολουθήσει, σίγουρα, βίντεο στο youtube ή στο tiktok  με δασκάλους, κυρίως πρώτης σχολικής ηλικίας, που υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες με τον προσωπικό τους χαιρετισμό. Δεν πρόκειται στο σύντομο αυτό άρθρο για τη διαχείριση τάξης να σας

Διαχείριση τάξης στο σχολείο, φροντιστήριο, μη τυπική εκπαίδευση Read More »

Γιατί να ασχοληθώ με την εκπαίδευση ενηλίκων και να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ;

Γιατί να ασχοληθώ με την εκπαίδευση ενηλίκων και να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ;

γράφει ο Ιωάννης Σερέφογλου Επιχειρούμε να απαντήσουμε σύντομα σε ένα ερώτημα που έχουν πολλοί/ες επαγγελματίες, επιστήμονες, απόφοιτοι, αλλά και φοιτητές/τριες και αφορά την εκπαίδευση ενηλίκων. Γιατί να γίνω εκπαιδευτής/τρια ενηλίκων και να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ; Γιατί αποκτάτε μία νέα επαγγελματική διέξοδο ως επαγγελματίας ή απόφοιτος Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή και Δευτεροβάθμιας, η οποία μπορεί

Γιατί να ασχοληθώ με την εκπαίδευση ενηλίκων και να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ; Read More »

Ποια κατάσταση βρίσκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ; Ποιός ο ρόλος των ΚΕΔΙΒΙΜ;

Ποια κατάσταση βρίσκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ; Ποιός ο ρόλος των ΚΕΔΙΒΙΜ;

γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Σε ένα άρθρο για την ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις δυνατότητές της ενόψει της εφαρμογής του νέου νόμου πλαισίου ν.4957/2022 θα αναφερθούμε, αναγκαστικά, σε οξύμορα ζητήματα που αφορούν προοπτικές (ΚΕΔΙΒΙΜ) και αγκυλώσεις. Οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, το εκπαιδευτικό επίπεδο του πληθυσμού βελτιώνεται σταθερά, αν και συνεχίζει

Ποια κατάσταση βρίσκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ; Ποιός ο ρόλος των ΚΕΔΙΒΙΜ; Read More »

Καλή αρχή για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Καλή αρχή για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια αποτιμώνται θετικά από τους εκπαιδευτικούς στην πρώτη φετινή τους εφαρμογή. Αυτό δείχνει η έρευνα μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου για την εφαρμογή του νέου θεσμού στα σχολεία, που ολοκλήρωσε από τις 15 έως 30 Ιουνίου το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Σε αυτήν

Καλή αρχή για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων Read More »

Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο