Η σχολική ένταξη των μαθητών/τριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Δ.Α.Φ. και Μετάβαση στην Εργασία

Γράφει ο Ασβεστάς Αναστάσιος Αναφερόμενοι στην ενήλικη ζωή είναι σημαντικό να στοχεύουμε και να αναμένουμε την μετάβαση στην αγορά εργασίας για τα άτομα με Δ.Α.Φ., καθώς τα περισσότερα περιβάλλοντα εργασίας παρέχουν το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο το άτομο έχει ευκαιρίες να αλληλεπιδρά με άλλους, να ακολουθεί ρουτίνες και να εκτελεί εργασίες που έχουν νόημα και […]

Δ.Α.Φ. και Μετάβαση στην Εργασία Read More »

Γίνε Εκπαιδευτής Ενηλίκων: Άρχισαν οι εγγραφές για το τμήμα του Δεκεμβρίου

Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα και η επένδυση στις δεξιότητες

Γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Κάθε χώρα μπορεί να επενδύει στο ανθρώπινο κεφάλαιο, που διαθέτει, επενδύοντας σε τομείς όπως η υγεία, η εκπαίδευση και κατάρτιση, η έρευνα και τεχνολογία, κ,λπ  Η επένδυση στη γνώση,  τις δεξιότητες και δυνατότητες εκμάθησης και κατάρτισης των κατοίκων της σε όποια ηλικία και αν βρίσκονται είναι κρίσιμος παράγοντας για τη

Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα και η επένδυση στις δεξιότητες Read More »

Ανατροφοδότηση στο σχολείο: η δημοκρατική προσέγγιση της αξιολόγησης

Ανατροφοδότηση στο σχολείο: η δημοκρατική προσέγγιση της αξιολόγησης

Γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Η ανατροφοδότηση είναι η διόρθωση που παραδοσιακά ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο; Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η διόρθωση, η οποία παραδοσιακά στηρίζεται στην επισήμανση του λάθους είναι η αρνητική ανατροφοδότηση. Σε αυτήν, σε κάποιες περιπώσεις προσφέρεται και το σωστό, αλλά χωρίς αποτελεσματική μάθηση και αλλαγή, αφού δεν στηρίζεται σε εμπειρία

Ανατροφοδότηση στο σχολείο: η δημοκρατική προσέγγιση της αξιολόγησης Read More »

Στάδια Γνωστικής Ανάπτυξης

Κοινωνικές Δεξιότητες & Παιδική Ηλικία

Γράφει ο Ευθύμης Χατζηευσταθίου Μια από τις σημαντικότερες κοινωνικές δεξιότητες αποτελεί η ικανότητα για αποτελεσματική-λειτουργική αλληλεπίδραση µε τους άλλους ανθρώπους. Ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά, η αλληλεπίδραση τους µε συνομηλίκους ή µε μεγαλύτερους ηλικιακά, τα βοηθάει να αναπτύξουν µια πληθώρα άλλων δεξιοτήτων. Οι κοινωνικές δεξιότητες θεωρούνται οι µαθηµένες συµπεριφορές που επιδεικνύει ένα άτομο για να

Κοινωνικές Δεξιότητες & Παιδική Ηλικία Read More »

Ο Φώτης Κόντογλου μέσα από μια ιδιωτική συλλογή σχεδίων

Γράφει ο Μιχαήλ Ι. Ασφενταγάκης Ένας μεγάλος αριθμός σχεδίων, γνωστών και αγνώστων, δημοσιευμένων και μη, φυλάσσεται ευλαβικά από ανθρώπους που γνωρίζουν την αξία του έργου και το τάλαντο της πολυσχιδούς προσωπικότητας που άκουγε στο όνομα «Φώτης Κόντογλου». Κάποιοι από αυτούς είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν, μαθητεύοντας ίσως δίπλα του, όπως ο στενός συνεργάτης και

Ο Φώτης Κόντογλου μέσα από μια ιδιωτική συλλογή σχεδίων Read More »

Ο μέντορας και ο ρόλος του στο εκπαιδευτικό σύστημα

Γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης Η συνεργασία ενός έμπειρου εκπαιδευτικού με το Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο της πρακτικής-διδακτικής άσκησης των φοιτητών μέσω μεντορείας του δίνει τη δυνατότητα άμεσης σχέσης με την ακαδημαϊκή κοινότητα, ενημέρωσης για ό, τι νέο στην παιδαγωγική προσέγγιση και τη διδακτική μεθοδολογία, αναστοχασμού της προσωπικής του θεωρίας και πράξης, ανανέωσης μέσα από τη

Ο μέντορας και ο ρόλος του στο εκπαιδευτικό σύστημα Read More »

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ή προγράμματα: Ποια είναι η διαφορά στη δια βίου μάθηση;

Γράφει ο Γρηγόρης Πετράκης Μοριοδοτούμενα σεμινάρια και μοριοδοτούμενα προγράμματα. Τρεις όροι που χρησιμοποιούνται πολύ και απαιτούν διευκρίνηση, όσον αφορά τη χρήση τους στο ελληνικό πλαίσιο και κυρίως σε σχέση με τη δια βίου μάθηση και τους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ. Τι είναι συνήθως το σεμινάριο; Το σεμινάριο είναι μια μορφή διαδραστικής συνάντησης συνήθως μικρού αριθμού ατόμων,

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ή προγράμματα: Ποια είναι η διαφορά στη δια βίου μάθηση; Read More »

Διαπολιτισμική εκπαίδευση και χρώματα

Υιοθετώντας πολλαπλές οπτικές προς μια πολυπολιτισμική Εκπαίδευση

Γράφει η Δρ. Αγνή Στυλιανού-Γεωργίου Η πολυπολιτισμική εκπαίδευση αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα και περιλαμβάνει τις αντιλήψεις μεγάλου αριθμού πολιτισμικών ομάδων. Οι υποστηρικτές της υποστηρίζουν ότι η πολυπολιτισμική εκπαίδευση ωφελεί όλους τους μαθητές παρέχοντας ισότιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες για όλους. Μια από τις θεμελιώδεις αξίες της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι η κοινωνική δικαιοσύνη, η μείωση των προκαταλήψεων αρνητικών και

Υιοθετώντας πολλαπλές οπτικές προς μια πολυπολιτισμική Εκπαίδευση Read More »

σεξουαλικότητα

Σεξουαλικότητα: Μιλώντας στα παιδιά για ένα θέμα που μας δυσκολεύει.

Γράφει η Λήδα Αναγνωστάκη Πολλές φορές γονείς παιδιών διαφόρων ηλικιών απευθύνονται στους ειδικούς με αρκετή αγωνία για να συζητήσουν θέματα σχετικά με τη σεξουαλικότητα των παιδιών τους. Τα θέματα που φέρνουν οι γονείς τις περισσότερες φορές συνδέονται με απόλυτα αναμενόμενα αναπτυξιακά ζητήματα σχετικά με την σεξουαλικότητα. Ωστόσο, οι γονείς (γονείς που στην πλειοψηφία τους έχουν

Σεξουαλικότητα: Μιλώντας στα παιδιά για ένα θέμα που μας δυσκολεύει. Read More »

Θρησκευτικά: Ο θρησκευτικός γραμματισμός & η σημασία του

Γράφει η ομάδα του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. Τα Θρησκευτικά ή αλλιώς η Θρησκευτική Εκπαίδευση και η θέση του μαθήματος στο σχολείο αποτελούν στον σύγχρονο κόσμο πεδίο αντιπαράθεσης. Συναντάμε δύο ομάδες με εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό. Οι μεν, αναγνωρίζουν τη χρησιμότητά τους ως γνώση απαραίτητη για τον άνθρωπο. Οι δε, προτάσσουν την ποικιλία των θρησκευτικών προσεγγίσεων, αλλά

Θρησκευτικά: Ο θρησκευτικός γραμματισμός & η σημασία του Read More »

Επαγγελματική Αποκατάσταση και μοντέλα Αναπηρίας των Α.μεΑ.

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και Μετάβαση στην Εκπαίδευση

Γράφει ο Ασβεστάς Αναστάσιος Με τον όρο Δ.Α.Φ. αναφερόμαστε σε ένα φάσμα νευρολογικά αναπτυξιακών διαταραχών που επηρεάζουν τη σκέψη, την αντίληψη, την προσοχή, τις κοινωνικές δεξιότητες και τη συμπεριφορά του ατόμου (Α.P.A., 2013) με αποτέλεσμα να εμφανίζονται δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στην επικοινωνία (λεκτική και μη λεκτική), στα ενδιαφέροντα και πιθανά στα επαναλαμβανόμενα μοτίβα συμπεριφοράς

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και Μετάβαση στην Εκπαίδευση Read More »

Παράλληλη στήριξη μαθητών & μαθητριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Γράφει η ομάδα του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. Ως μαθησιακές δυσκολίες ορίζουμε μια σειρά διαταραχών που επιδρούν αρνητικά στη σχολική ετοιμότητα και τη μαθησιακή επάρκεια ενός ατόμου. Εκτός αυτού όμως, επιβαρύνουν και την ίδια του τη ζωή σε σημαντικό βαθμό. Οι μαθησιακές δυσκολίες αφορούν τον διαφορετικό τρόπο πρόσληψης, επεξεργασίας και κυρίως την εξωτερίκευση μιας πληροφορίας που

Παράλληλη στήριξη μαθητών & μαθητριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Read More »

Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο