προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης με θέματα Θεολογίας, αλλά και Θρησκειολογίας

Η παράσταση της Ανάστασης του Χριστού και η παλαιολόγεια κοινωνία

Γράφει η Ιωάννα Στουφή-Πουλημένου Η  Ανάσταση του Χριστού αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της χριστιανικής πίστης. Αυτό  διατυπώνει με σαφήνεια ο απόστολος Παύλος: «Εἰ δὲ Χριστός οὐκ εγήγερται, ματαία ἡ πίστις ὑμῶν» (Α΄ Κορ. 15, 17). Εάν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, όλα είναι μάταια, δεν υπάρχει ελπίδα και προσδοκία σωτηρίας του ανθρώπου. Η νίκη του Χριστού […]

Η παράσταση της Ανάστασης του Χριστού και η παλαιολόγεια κοινωνία Read More »

Διδασκαλία ξένων γλωσσών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Πειθαρχία και διαχείριση τάξης στο σχολείο

Γράφει η Ευφροσύνη Φράγκου Οι Ζάχος, Δελαβερίδου και Γκόντζου υποστηρίζουν ότι η διαχείριση τάξης αποτελεί πολυδιάστατη έννοια για την οποία δεν υπάρχει ομοφωνία. (Zachos, Delaveridiou, & Gkontzou, 2016) Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η έννοια της πειθαρχίας έχει τόσο θετική όσο και αρνητική υποδήλωση ανάλογα με την παιδαγωγική προσέγγιση. Τις περισσότερες φορές, οι παιδαγωγοί και

Πειθαρχία και διαχείριση τάξης στο σχολείο Read More »

Το Μάθημα των Θρησκευτικών αλλάζει: Νέα Προγράμματα Σπουδών και πολλαπλό βιβλίο

«Αντιστρέφοντας» τη μαθησιακή διαδικασία

Γράφει η Αγορίτσα Γόγουλου Η ανεστραμμένη μάθηση (Flipped Learning) έχει κερδίσει ευρεία αποδοχή και προωθείται έντονα ως μια αποτελεσματική προσέγγιση για τη μάθηση, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Η ανεστραμμένη μάθηση αναδιαμορφώνει τον ρόλο των εκπαιδευτών και των μαθητών και βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες που λειτουργούν ως βάση για να βοηθήσουν τους εκπαιδευτές να εφαρμόσουν με

«Αντιστρέφοντας» τη μαθησιακή διαδικασία Read More »

Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών

Μέντορας ως παιδαγωγικός σύμβουλος στα σχολεία

Γράφει ο Ιωάννης Σερέφογλου O μέντορας, ως ένας συμβουλευτικός θεσμός, έχει ενεργοποιηθεί στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή σε όλα τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της Ελλάδας. Ο/Η μέντορας αποτελεί ένα είδος Παιδαγωγικού Συμβούλου. Χρειάζεται να υποστηρίζει κάθε νεοδιόριστο/η εκπαιδευτικό ή πρόσφατα τοποθετημένο/η στη σχολική μονάδα μόνιμο/η ή αναπληρωτή/τρια-

Μέντορας ως παιδαγωγικός σύμβουλος στα σχολεία Read More »

Βυζαντινή αγιογραφία : οι απαρχές της

Βυζαντινή αγιογραφία : οι απαρχές της

Γράφει η Ιωάννα Στουφή-Πουλημένου Είχαν οι ζωγράφοι στις απαρχές της χριστιανικής εικονογραφίας επίγνωση ότι η ζωγραφική τους αποτελεί “αγιογραφία”, ότι απεικονίζουν αγίους και αγίες;  Τα πρώτα δείγματα της χριστιανικής τέχνης, κυρίως της ζωγραφικής και γλυπτικής, βρίσκονται στους παλαιοχριστιανικούς τάφους, στα κοιμητήρια των χριστιανών, και στους πρώτους οίκους λατρείας. Αυτοί οι χώροι αποτελούν τα αρχαιότερα χριστιανικά

Βυζαντινή αγιογραφία : οι απαρχές της Read More »

Εξ αποστάσεως προγράμματα ειδικής αγωγής

Άτομα με Δ.Α.Φ: Μετάβαση, Αυτοπροσδιορισμός και Ποιότητα της Ζωής

Γράφει ο Ασβεστάς Αναστάσιος Η συμπερίληψη των ατόμων με Δ.Α.Φ. επιτυγχάνεται μόνο με το ένα τρίτο των συναντήσεων σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων μετάβασης (Mazefsky & White, 2014). Παρόλο λοιπόν που ο αυτοπροσδιορισμός εμφανίζεται να συνδέεται με το επίπεδο της ποιότητας της ζωής και των ατόμων με Δ.Α.Φ (White, Flanagan & Nadig, 2018) επισημαίνεται και από

Άτομα με Δ.Α.Φ: Μετάβαση, Αυτοπροσδιορισμός και Ποιότητα της Ζωής Read More »

Ο ρόλος της κίνησης στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών

Γράφει η Γκέλη Αρώνη Αν και η ακαδημαϊκή επίδοση αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων και μεταβλητών, η υγεία είναι ζωτικής σημασίας συνθήκη στην ικανότητα του παιδιού να μαθαίνει. Η ιδέα ότι τα υγιή παιδιά μαθαίνουν καλύτερα υποστηρίζεται εμπειρικά και είναι κοινά αποδεκτή. Πολλές μελέτες έχουν επιβεβαιώσει τη σχέση της σωματικής δραστηριότητας, της κίνησης και της φυσικής

Ο ρόλος της κίνησης στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών Read More »

Διαπολιτισμική εκπαίδευση και χρώματα

Διαπολιτισμική εκπαίδευση και χρώματα

Γράφει ο Άγγελος Βαλλιανάτος Υπάρχει η αντίληψη ότι για να γίνει η εκπαίδευση διαπολιτισμική, θα πρέπει να αποχρωματιστεί από τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και πολύ περισσότερο από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στην Ευρώπη. Μια κοινή ευρωπαϊκή εκπαίδευση που πρεσβεύει αυτή η άποψη, θα πρέπει να απαλλαγεί από τοπικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερα γνωρίσματα. Θα πρέπει, για παράδειγμα

Διαπολιτισμική εκπαίδευση και χρώματα Read More »

Συμπερίληψη: Μια σύγχρονη ματιά στην αξία της στο σχολικό περιβάλλον

Γράφει η ομάδα του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. Η συμπερίληψη αποτελεί μια αρκετά σύνθετη έννοια ως προς τον καθορισμό και την επιστημονική της ανάλυση. Μια τέτοιου είδους προσέγγιση θα ήταν εξαιρετικά δύσκολη αν όχι αδύνατη, μέσα σε λίγες γραμμές. Επομένως, το παρόν άρθρο, έχει αποκλειστικά και μόνο έναν στόχο: να προσεγγίσει σύντομα τον ρόλο της συμπερίληψης

Συμπερίληψη: Μια σύγχρονη ματιά στην αξία της στο σχολικό περιβάλλον Read More »

Δωρεάν εξ αποστάσεως σεμινάρια σύγχρονης εκπαίδευσης λόγω COVID-19 από τους/τις ειδικούς Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. με θέματα που επιτάσσουν οι ανάγκες και νέες συνθήκες

Κοινωνικές Δεξιότητες & Παιδική Ηλικία

Γράφει ο Ευθύμης Χατζηευσταθίου Στις κοινωνικές δεξιότητες συγκαταλέγεται η ικανότητα για αποτελεσματική-λειτουργική αλληλεπίδραση µε τους άλλους ανθρώπους, η οποία θεωρείται από τις σημαντικότερες ανθρώπινες δεξιότητες. Ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά, η αλληλεπίδραση τους µε συνομηλίκους ή µε μεγαλύτερους ηλικιακά, τα βοηθάει να αναπτύξουν µια πληθώρα άλλων δεξιοτήτων. Οι κοινωνικές δεξιότητες θεωρούνται οι µαθηµένες συµπεριφορές που

Κοινωνικές Δεξιότητες & Παιδική Ηλικία Read More »

Τηλεκπαίδευση: Τα πλεονεκτήματά της στη σύγχρονη κοινωνία

Γράφει η ομάδα του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. Η τηλεκπαίδευση τα τελευταία χρόνια συνιστά μία όλο και πιο δημοφιλή επιλογή. Αν και ως έννοια δεν είναι πρωτοεμφανιζόμενη, η πραγματικότητα των τελευταίων χρόνων έδωσε ώθηση στην περαιτέρω εξέλιξη και εδραίωσή της. Οι συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία αλλά και οι ανάγκες της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας ανέδειξαν τα οφέλη

Τηλεκπαίδευση: Τα πλεονεκτήματά της στη σύγχρονη κοινωνία Read More »

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Η διαπολιτισμική ικανότητα

Γράφει ο Μάγος Κώστας Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου  ορισμού, με τον όρο   «διαπολιτισμική ικανότητα» προσδιορίζεται η ικανότητα διαχείρισης των πολιτισμικών διαφορών  που προκύπτουν από την καθημερινή μεταβολή, δηλαδή ουσιαστικά η ικανότητα διαχείρισης νέων και άγνωστων μέχρι τότε πολιτισμικών πλαισίων (Byram, Nichols & Stevens, 2001:146).  Περισσότερο αναλυτικά ο Byram (1997) περιγράφοντας τη διαπολιτισμική ικανότητα προσδιορίζει τέσσερις

Η διαπολιτισμική ικανότητα Read More »

Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο