Blog

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ή προγράμματα: Ποια είναι η διαφορά στη δια βίου μάθηση;

Γράφει ο Γρηγόρης Πετράκης
Μοριοδοτούμενα σεμινάρια και μοριοδοτούμενα προγράμματα. Τρεις όροι που χρησιμοποιούνται πολύ και απαιτούν διευκρίνηση, όσον αφορά τη χρήση τους στο ελληνικό πλαίσιο και κυρίως σε σχέση με τη δια βίου μάθηση και τους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ.

Τι είναι συνήθως το σεμινάριο;

Το σεμινάριο είναι μια μορφή διαδραστικής συνάντησης συνήθως μικρού αριθμού ατόμων, για να διασφαλίζεται η συμμετοχή. Έχει ορισμένο θέμα, συγκεκριμένο και περιορισμένο χρόνο και  καθοδηγείται από έναν εκπαιδευτή/μία εκπαιδεύτρια,  που διευθύνει τη συζήτηση στη σχεδιασμένη πορεία, για να επιτευχθούν τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα όλων των συμμετεχόντων/χουσών.

Τι είναι το πρόγραμμα, επιμορφωτικό ή εκπαιδευτικό πρόγραμμα;

Ένα πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά ενοτήτων που προσφέρουν συμπληρωματική εκπαίδευση ή επιμόρφωση για ένα θέμα. Οι ενότητες περιλαμβάνουν ενότητες και προσεγγίσεις του θέματος που απαιτούν μελέτη και εμβάθυνση. Το πρόγραμμα έχει συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, όπως και οι ενότητες του, ανάλογα με τον όγκο εργασίας-μελέτης που απαιτούν. Η διάρκεια του προγράμματος είναι συνήθως μακρά, ανάλογα με τον αριθμό των ενοτήτων, με σκοπό την επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων όλων των συμμετεχόντων/χουσών. Δεν είναι απαραίτητο, τέλος, να έχει έναν εκπαιδευτή/μία εκπαιδεύτρια σε όλες τις ενότητες.

Και το σημαντικότερο πότε είναι μοριοδοτούμενα και εξασφαλίζουν μόρια για διορισμό στον ΑΣΕΠ;

Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η απάντηση διαφέρει αν αναφερόμαστε στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού και τους διορισμούς μέσω των πινάκων του ΥΠΑΙΘ και αν αναφερόμαστε γενικά σε διορισμούς στο δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ. Και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει ο φορέας που παρέχει το σεμινάριο ή πρόγραμμα να είναι Πανεπιστήμιο ή υποπτευόμενος φορέας του ελληνικού δημοσίου.

Διορισμοί ΑΣΕΠ

Στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ εκτός εκπαιδευτικών η μοριοδότηση ορίζεται στην προκήρυξη ανάλογα με τη θέση εργασίας και συνήθως υπολογίζεται η μοριοδότηση ανά μήνα.

Για τους εκπαιδευτικούς η μοριοδότηση είναι συγκεκριμένη στις περιπτώσεις διορισμού και εξέλιξης στελεχών και ισχύουν τα εξής:

Εφόσον διαρκούν 7 μήνες ή περισσότερες από 300 ώρες, τα επιμορφωτικά προγράμματα εξασφαλίζουν 2 μόρια στους πίνακες κατάταξης διορισμού και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Επίσης με τις ίδιες προϋποθέσεις σε χρονική διάρκεια δίνουν ένα (1) μόριο ανά πρόγραμμα, με μέγιστο αριθμό τα δύο (2) μόρια, στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, διευθυντών και υποδιευθυντών (Νόμος 4823/2021).

Διορισμοί Ειδική Αγωγή

Τέλος για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή –παράλληλη στήριξη, ισχύουν τα εξής για τα μοριοδοτούμενα σεμινάρια και προγράμματα. Με βάση τον Ν. 4589/2019 (Κεφ. Ε) και τις αλλαγές του από τον Ν. 4823/2021 οι εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση διορίζονται από τους αξιολογικούς πίνακες Α΄ (γενικής εκπαίδευσης) και  Β΄ (ΕΑΕ).  Σε αυτούς κατατάσσονται όσοι/όσες έχουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με πτυχίο ή πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων ή μεταπτυχιακό τίτλο ή διδακτορικό δίπλωμα,

Για την αξιολογική κατάταξή τους, ανάμεσα σε άλλα μοριοδοτείται και σε αυτόν τον πίνακα με δύο μόρια “Επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών, που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών”

Αν οι λειτουργικές ανάγκες δεν καλύπτονται από τον αξιολογικό πίνακα Β΄, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, εκπαιδευτικοί που εντάσσονται στον επικουρικό αξιολογικό πίνακα Γ’. Σε αυτόν μπορεί να ενταχθεί κάποιος/α αν:

κατέχει πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίου επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην Ε.Α.Ε. από Α.Ε.Ι. ή άλλον φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών

ή

έχει προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους (10 μήνες) στην Ε.Α.Ε.

ή

είναι εκπαιδευτικός γονέας παιδιών με ποσοστό αναπηρίας εξήντα επτά τοις εκατό (67% ) και άνω.

Σε πολλές περιπτώσεις σεμινάριο ή πρόγραμμα χρησιμοποιούνται με το ίδιο νόημα, που αφορά διαδικασία εκπαίδευσης ή επιμόρφωσης ανεξάρτητα από τη διάρκεια, το θέμα, τις ενότητες και τα πρόσωπα που διδάσκουν. Σημασία έχει, όμως, ότι είναι μοριοδοτούμενα και στις δύο περιπτώσεις μόνο αν ισχύουν τα παραπάνω που καθορίζονται από τους ελληνικούς νόμους.

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο