Ανοιχτή ομιλία: Προς ένα νέο προσανατολισμό: ο «κόσμος» στο επίκεντρο της εκπαίδευσης

Διά ζώσης / Εξ αποστάσεως, 23 Ιουνίου | 18:00-20:30

Workshop: Ο «κόσμος» στο επίκεντρο της εκπαίδευσης: αλλαγές και εφαρμογές για το παρόν και το μέλλον

Διά ζώσης, Αθήνα, 24 Iουνίου 2023 | 9:30- 14:00

Ημερομηνία:

23.06.23 / 23 & 24.06.23

Διάρκεια:

2,5 / 7 ώρες

Δίδακτρα:

20€ διά ζώσης - 10€ μέσω zoom / 80€

Περιγραφή
Πρόγραμμα Σπουδών
Εκπαιδευτές/τριες
Εκπτωτική Πολιτική
Πιστοποιητικό

Περιγραφή

Το σχολείο της μάθησης και της ανάπτυξης δεν εκπαιδεύει! 

  • Τι θα κάνουμε με τα παιδιά μας;
  • Ποιος είναι ο «κίνδυνος» της εκπαίδευσης πάντα;
  • Ποιος πρέπει να είναι στο κέντρο της εκπαίδευσης, ο μαθητής ή ο κόσμος και οι απαιτήσεις του;
  • Ποιο είναι το μέλλον του σχολείου;

Αν αναζητάτε απαντήσεις, ο Gert Biesta έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, για να μας τις προσφέρει, και να μοιραστεί τα τελευταία 35 χρόνια εμπειρίας του με εσάς.

Ο Gert Biesta, ο πιο επιδραστικός σήμερα στοχαστής-φιλόσοφος των τελευταίων δεκαετιών στις επιστήμες της Εκπαίδευσης θα είναι μαζί σας και έχετε την ευκαιρία να τον συναντήσετε, να τον γνωρίσετε, να τον ακούσετε, να συνεργαστείτε μαζί του και να μάθετε βιωματικά από τον ίδιο και την εμπειρία του.

«Η εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα, η «μορφή» της διατρέχει τη βιογραφία μου. Είναι περισσότερο από μια σκόπιμη επιλογή ή απόφαση»

Απευθύνεται σε όλους και όλες που σκέφτονται κριτικά την εκπαίδευση των παιδιών μας σήμερα και προβληματίζονται για το μέλλον του σχολείου, γονείς, εκπαιδευτικούς, φοιτητές και φοιτήτριες κ.ά.

Ειδικότερα η δεύτερη εκδοχή απευθύνεται σε ερευνητές/τριες της εκπαίδευσης, σχεδιαστές πολιτικών, στελέχη της εκπαίδευσης, σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στελέχη ιδρυμάτων, ΜΚΟ κ.ά. 

Εγγραφή short seminar μίας ημέρας 

23.6, 18:00 – 20:30 Ανοιχτή ομιλία και συζήτηση, Κεντρικό κτήριο ΕΚΠΑ. Αμφιθέατρο Άλκης Αργυριάδης και live streaming μέσω zoom

Θέσεις: 60 διά ζώσης-Ανοιχτός αριθμός μέσω zoom

Κόστος: 20€ διά ζώσης – 10€ μέσω zoom

 
Εγγραφή short seminar δύο ημερών

23.06, 18:00 – 20:00 Ανοιχτή ομιλία και συζήτηση, Κεντρικό κτήριο ΕΚΠΑ. Αμφιθ. Άλκης Αργυριάδης και live streaming μέσω zoom

24.06,  9:30 – 14:00, Πανεπιστημιούπολη, Κτήριο Θεολογικής Σχολής, Παιδαγωγικό Εργαστήριο.

Θέσεις: 35 θέσεις

Κόστος: 80€

Σε κάθε εγγραφή θα χορηγηθεί βεβαίωση, με την αναγραφή των συνολικών ωρών

Το short seminar 

  • θα δώσει την ευκαιρία να μάθουμε από τον ίδιο τον Gert Biesta, την προσέγγισή του για τον σχεδιασμό της εκπαίδευσης με κέντρο τον κόσμο και να φωτίσουμε τις δικές μας θέσεις και εμπειρίες.
  • θα λειτουργήσει ως ένα πολλαπλό κίνητρο για προσδιορισμό της στάσης μας και της προσωπικής μας θέσης για την εκπαίδευση που ουσιαστικά μορφώνει τον άνθρωπο, για να ζήσει μία ευτυχισμένη, υγιή και επιτυχημένη ζωή. 
  • θα αποτελέσει ένα προσκλητήριο για θέαση της παγκόσμιας πραγματικότητας με κέντρο όσα ο κόσμος απαιτεί σήμερα από τον άνθρωπο να είναι. 
  • θα συζητήσουμε με τον Gert Biesta τους προβληματισμούς μας.
  • θα δημιουργήσει το πλαίσιο για μία αναστοχαστική διεργασία που θα μας προκαλέσει να εξετάσουμε παγιωμένες θέσεις για την εκπαίδευση, το σχολείο, τη μόρφωση και το μέλλον τους.

Το Workshop

  • θα δώσει την ευκαιρία βιωματικής εμπειρίας, εργασίας και συζήτησης με τον Gert Biesta στο θέμα της κοσμοκεντρικής εκπαίδευσης. του νοήματος της «καλής εκπαίδευσης», αλλά και της υπαρξιακής της διάστασης.
  • θα δημιουργήσει ένα πλαίσιο ανάπτυξης κοινότητας μελέτης της επίδρασης της κοσμοκεντρικής εκπαίδευσης στον σχεδιασμό της εκπαίδευσης (ΑΠΣ), τη διδακτική πράξη και τη σχολική ζωή.

To workshop αποτελεί μοναδική ευκαιρία προσωπικής συνάντησης με τον Gert Biesta σε ευχάριστο κλίμα συνεργασίας και συζήτησης, με σκοπό την εντρύφηση στη νέα προσέγγιση της εκπαίδευσης, για την οποία ο ίδιος ο φιλόσοφος θα μας
μιλήσει.

Αναλυτικό Πρόγραμμα 

Παρασκευή 23. 06. 23

18:00 – 20:00 – Ανοιχτή ομιλία – Συζήτηση με τον Gert Biesta

Σάββατο 24. 06. 23

9:30-9:45 – Γνωριμία της ομάδας

Τα μέλη της ομάδας γνωρίζονται και αναγνωρίουν ποιες είναι οι προσδοκίες τους από το εργαστήριο και τη συνάντηση με τον Gert Biesta

Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης-Ηρώ Ποταμούση

9:45-10:00 – Η κοσμοκεντρική εκπαίδευση: «καλή εκπαίδευση» και η υπαρξιακή διάσταση της Εκπαίδευσης (παρουσίαση)

Gert Biesta

10:00-10:45 – World Cafe με θέματα βασισμένα στους άξονες της παρουσίασης του Gert Biesta. Στόχος είναι να δοθούν απαντήσεις και να τεθούν ερωτήματα

Τι θα κάνουμε με τα παιδιά και την εκπαίδευσή τους;

Τι είδους κοινωνία χρειάζεται το σχολείο;

10:45-11:30 – Παρουσίαση και Συζήτηση

11:30-12:00 – Διάλειμμα για καφέ

12:00-12:30 – Διδασκαλία στην κοσμοκεντρική εκπαίδευση (παρουσίαση)

Gert Biesta

12:30-13:30 Ομάδες εργασίας με θεματικές: Ο δάσκαλος, η διδακτική πρακτική και το πρόγραμμα σπουδών στην κοσμοκεντρική εκπαίδευση

13:30-14:00 – Συζήτηση για την ανάπτυξη μιάς κοινότητας για την κοσμοκεντρική εκπαίδευση και τις αλλαγές και τις εφαρμογές που επιφέρει αυτή η εκπαίδευση στο παρόν και το μέλλον.

14:00-14:30 – Γεύμα & Συζήτηση

«…είναι αυτό το υπαρξιακό ερώτημα – το ερώτημα πώς εμείς, ως άνθρωποι, υπάρχουμε «μέσα» και «με» τον κόσμο, φυσικό και κοινωνικό –  το κεντρικό, θεμελιώδες και απόλυτο ερώτημα που θα πρέπει να απαντά η εκπαίδευση που παρέχουμε στα παιδιά μας!»

Πληροφορίες Short Seminar μίας ημέρας
23.06.23
Πληροφορίες Short Seminar δυο ημερών
23.06.23 & 24.06.23

Σχετικά Προγράμματα Μεγάλης Διάρκειας

Κάντε Εγγραφή


Scroll to Top

Το να πούμε, επομένως, ότι το καθήκον του σχολείου είναι να υποστηρίζει τη μάθηση των παιδιών ή να προωθεί την ανάπτυξή τους είναι μάλλον άνευ σημασίας, ίσως και επειδή τείνει να ξεχνά ότι οι εγκληματίες πρέπει επίσης να μαθαίνουν και να αναπτύσσονται. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα προβλήματα επιλύονται μόλις βάλουμε τη μάθηση και την ανάπτυξη σε ένα κανονιστικό, ηθικό ή ηθικό πλαίσιο. Το βασικό ζήτημα που διακυβεύεται είναι τι θα κάνει αυτός που «λαμβάνει» εκπαίδευση με όσα έμαθε και με το πώς έχει αναπτυχθεί και με το ποιος έχει γίνει και, πιο συγκεκριμένα, τι θα κάνει όταν κάτι σημαντικό συμβαίνει στη ζωή του και τoν προκαλεί να δράσει. Αυτό το «κάτι» είναι κάτι που δεν μπορούμε ποτέ να γνωρίζουμε εκ των προτέρων, πράγμα που σημαίνει επίσης ότι είναι θεμελιωδώς πέρα από τον έλεγχό μας.

Σε αυτό το πλαίσιο λαμβάνει χώρα το εκπαιδευτικό έργο της εκπαίδευσης. Πραγματοποιείται χωρίς εγγυήσεις – πράγμα που σημαίνει ότι, κατά μία έννοια, είναι «αδύνατο» και ως εκ τούτου ενέχει πάντα έναν κίνδυνο. Ωστόσο, αυτός ο κίνδυνος είναι όμορφος –ένας όρος αισθητικής– γιατί αυτό που διακυβεύεται σε αυτόν τον κίνδυνο είναι η ίδια η εμφάνιση του «εγώ» στον κόσμο. Είναι, με άλλα λόγια, το γεγονός της υποκειμενοποίησης, δηλαδή της άφιξης του «εγώ» στον κόσμο ως υποκείμενο της ίδιας του της ζωής, όχι ως αντικείμενο δυνάμεων ή επιθυμιών από «αλλού».

Δεν προτείνω ότι αυτό είναι το μόνο που έχει σημασία στην εκπαίδευση ή ότι τα σχολεία, τα κολέγια και τα πανεπιστήμια θα πρέπει να ασχολούνται μόνο με αυτό. Αλλά προτείνω ότι όταν απουσιάζει αυτή η διάσταση, όταν είτε ξεχνιέται είτε καταργείται ενεργά, αυτή η εκπαίδευση παύει να είναι εκπαίδευση. Μετατρέπεται σε παραγωγή πραγμάτων – μαθησιακών αποτελεσμάτων ή μαθητών με συγκεκριμένο χαρακτήρα ή στην κατοχή ενός συγκεκριμένου συνόλου ικανοτήτων. Γίνεται μια διαδικασία αντικειμενοποίησης, ή μετατρέπεται σε απαίτηση, από τους μαθητές, για αυτο-αντικειμενοποίηση. Μετατρέπει την εκπαίδευση σε εφαρμοσμένη ψυχολογία, εφαρμοσμένη κοινωνιολογία, εφαρμοσμένη νευροεπιστήμη, εφαρμοσμένη θεωρία μάθησης και ούτω καθεξής, αλλά ξεχνά, ακόμη και με υπερφόρτωση καλών προθέσεων, να θέτει το ερώτημα αν κάποιος είναι «εκεί».

Ποιος είναι εκεί στην εκπαίδευση; Ποιος είναι εκεί στο σχολείο του σήμερα και πού θέλουμε να φτάσει;

Διασκευασμένο απόσπασμα από το προσωπικό σημείωμα του Gert Biesta στο νέο του βιβλίο World-Centred Education: A View for the Present

Μετάβαση στο περιεχόμενο