Σπούδασα Ψυχολογία (1983) στο Σικάγο στο πανεπιστήμιο Northeastern Illinois και στη συνέχεια Masters of Education και PhD in Education (1990) στο University of Illinois at Urbana Champaign. Στην διδακτορική μου διατριβή πραγματεύτηκα την επίδραση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος επάνω στην εικόνα του εαυτού όπως αυτό διαφοροποιείται ηλικιακά. Αυτή η αναπτυξιακή προοπτική πάνω στην εκπαιδευτική διαδικασία χαρακτηρίζει όλο το έργο μου. Η αντίληψη εδράζεται στην Αμερικανική Σχολή της Child Study Movement και στην μαθητεία μου δίπλα στην Lilian Katz και τον Bernard Spodek. Το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας μου έχω υπηρετήσει σε Πανεπιστήμια της Αμερικής. Έχω επίσης υπηρετήσει στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και από το 2014 στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα έχουν την τελευταία δεκαετία εστιαστεί στην καινοτόμο ερευνητική περιοχή STEM. Με την συμβολή μου στη δημιουργία της περιοχής αυτής στις ΗΠΑ επετεύχθη η οριοθέτηση ενός νέου ερευνητικού χώρου. Για τον λόγο αυτό, το 2011 βραβεύθηκα από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Barak Obama με το Προεδρικό Βραβείο Νέων Επιστημόνων (PECASE). Η Τιμητική Διάκριση αναφέρει τα εξής: “She is credited with introducing the concept of Developmental Engineering, a new area of research and education that explores engineering and human development. In 2011 she was awarded by President Obama the Presidential Early Career Award for Scientists and Engineers (PECASE) which is the “the highest honor bestowed by the US Government on Science and Engineering professionals in the early stages of their independent research career.” The award citation read “for outstanding research into how early experiences can lead children to pursue engineering later in life and for working with teachers from diverse schools to develop new teaching materials and methods that can help students become innovative and more technologically literate.”

Ευαγγέλου Δήμητρα
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ